Polonica
Polskie seriale premium od kilkunastu lat wyraźniej zaznaczają swoją obecność na rynku międzynarodowym, a polscy twórcy dają się zapamiętać zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami. Dzięki globalnym zasięgom mówić możemy o sukcesie takich polskich produkcji jak „Wielka woda”, „Rojst” czy „The King of Warsaw” („Król”), zaś nadchodzące wysokobudżetowe seriale, takie jak „Heweliusz” czy „Black Daisies” („Czarne stokrotki”) mają szansę podbić nie tylko lokalny rynek, ale dać się poznać na całym świecie. Międzynarodowy rynek to także szansa dla polskich aktorów na zagraniczną karierę, jak choćby pojawienie się Marcina Dorocińskiego w „Queens Gambit”, czy role Piotra Adamczyka w takich produkcjach jak „For All Mankind” czy „Hawkeye”. Międzynarodowy rynek jest też szansą dla rodzimych scenarzystów, reżyserów czy twórców muzyki filmowej.
Podczas sekcji Polonica porozmawiamy o atutach polskiego rynku – od malowniczych lokacji przez kreatywnych i oryginalnych scenarzystów i reżyserów po doskonałe aktorstwo, jak i o stojących przed naszym rynkiem wyzwaniach. Zastanowimy się na ile polski serial zmienił się w ostatnich latach, jeśli chodzi o język narracji i tendencje gatunkowe.
Partnerem sekcji jest Stołeczna Estrada.